Instagram

söndag 14 februari 2010

Skridskor

Idag har jag fotograferat skridskor. Och ännu mer skridskor.

Det började med att Johan Röjler skulle tävla klockan tolv. Samtidigt börjar damishockeymatchen Sverige-Schweiz. Vi hade sagt på förhand att jag skulle försöka ta mig till hockeyn efter att Röjler tävlat klart för att om möjligt hinna den sista perioden. Efter en lång taxiresa, en massa elände genom säkerhetskontroller och alldeles för lång tid ute i regn kommer jag fram. Fem minuter efter att matchen är slut.

Jaja, det är inte så mycket att göra åt. Det kommer att krocka fler gånger under OS. Jag beger mig istället tillbaka till mediecentret och får höra om att det varit kravaller på stan efter protester mot OS. Jag ger mig ut en sväng flera timmar efter att det hänt och hittar givetvis inget. Stora butiksfönster som krossats har redan ersatts med nya. Så jag sätter mig på bussen igen och åker ut till en arena för att plåta... skridskor.

Imorgon vet jag i alla fall att jag bara kommer att göra en sak under dagen. Då är det dags för puckelpist.







3 kommentarer:

Micke sa...

Skön bilder! Gillar bäst första bilden måste jag säga..

Joel Marklund sa...

Håller med. Det är raka, fina linjer i bilden.

Tommy sa...

Riktigt bra!