Instagram

lördag 20 februari 2010

OS-hockey

Fyra timmar sömn skrapade jag ihop mellan torsdag och fredag eftersom jag skulle upp tidigt på morgonen och sätta upp en fjärrstyrd kamera i taket på hockeyarenan. Nu hänger den där och får göra det till slutet av OS. Ishockeyn kommer att bli riktigt het här i Vancouver framöver. Det känns roligt att befinna mig mitt i kaoset.

Jag skrev inget om konståkningen i förra inlägget. Det kommer här istället. Bland internationella medier så anses konståkningen vara den kanske mest populära grenen under OS men i Sverige så får sporten marginell uppmärksamhet, konstigt nog. Jag gillade att bevaka konståkning med alla dess ansiktsuttryck och rörelser. Man får en kreativ känsla av sporten.

Om fyra timmar ska jag upp igen. Då är det Cypress Mountain som hägrar med skicrossträning. Imorgon blir en mycket hektisk dag. Nedan: bilder från Vitryssland-Sverige.










4 kommentarer:

FotoMix-bloggen sa...

Härliga bilder Joel.
Och herre gud vilka rena plexiglas (eller vilket material det nu är) det verkar vara.
Är det någon som har uppgiften att puts dom eller...är dom sprillans nya tro?

Linda sa...

Wow! Härliga bilder!
Fick du någon på någon av Kronwalls underbara tacklingar? :)
Sitter hemma i soffan och studsar och skriker och önskar att jag också fick vara där och plåta. Hojta till om du behöver en stand-in *garvar*
Jag har faktiskt plåtat hockey i 5 år nu... :P :)

Ha det kalas och hoppas du får några fler timmars sömn emellanåt. :)

Peter sa...

Gud. Vad. Du. Klagar. ;)

Fantastiska bilder, dock! Grymt!

Joel Marklund sa...

Tack Daniel. Plexiglasen rengörs mellan perioderna, men de är faktiskt inte så bra som man kan tro. Mycket blir oskarpt, tyvärr.

Linda: Tyvärr inte, men jag såg några av tacklingarna bara några meter ifrån mig (utanför den del jag kunde fotografera). De var rejäla minst sagt :)

Peter: Haha. Kanske det. Jag får skärpa mig ;P